ΦόρουμΑρχικήΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Γλώσσα, Κοινωνία και Νόηση

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Irini
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 894 Ηλικία : 23

ΔημοσίευσηΘέμα: Γλώσσα, Κοινωνία και Νόηση   Τετ Ιουλ 04 2012, 14:08

Είναι 20 ερωτήσεις Σωστού-Λάθους, με αρνητική βαθμολογία, δηλαδή κάθε σωστή απάντηση κερδίζει 1/2, κάθε λανθασμένη χάνει 1/2. Κάτω από την κάθε πρόταση, μπορούμε να γράψουμε διευκρίνιση, σαν αιτιολόγηση, για να καταλάβει η καθηγήτρια πώς σκεφτήκαμε, κι έτσι να βοηθήσει λίγο στη βαθμολογία, όπου είναι δυνατόν. Παρ' όλα αυτά, αυτό είναι προαιρετικό, και δεν έχει καμία αρνητική βαθμολόγηση. Αυτό που λαμβάνει υπ' όψη της είναι, σε πρώτη φάση, τα Σ-Λ.
Όλα τα θέματα ήταν αποκλειστικά από τον φάκελο του μαθήματος, και συγκεκριμένα από τις 50 πρώτες σελίδες, που είναι η θεωρία σχεδιαγραμματικά, οπότε το διάβασμα από εκεί αρκεί. Πολλές ερωτήσεις ήταν αυτές που είχε τονίσει και στο μάθημα, ορισμένες εκ των οποίων είχε προειδοποιήσει ότι θα υπάρχουν στην εξεταστική. Ενδεικτικά:

~Η σχολική γραμματική είναι φτωχή περιγραφή της γλώσσας.
~Στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος τον 19ο αιώνα κυριαρχούσε η μονογλωσσία, ενώ στα τέλη του 20ου αιώνα επανήλθε η πολυγλωσσία λόγω των οικονομικών μεταναστών.
~Στην ελληνική εκπαίδευση κυριαρχεί η αφομοίωση και όχι η ενσωμάτωση των μειονοτικών γλωσσών.
~Η γλωσσολογία δείχνει ποια είναι η σωστή χρήση της γλώσσας.
~Η γλωσσολογία δείχνει τη φθορά που έχει υποστεί η γλώσσα στο πέρασμα του χρόνου.
~Η αγγλική γλώσσα δεν έχει διαλέκτους, όπως η ελληνική.
~Η φτωχή γλώσσα της νεολαίας φθείρει τη γλώσσα.
~Εξακολουθεί να υπάρχει ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων στους μαθητές.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Χριστίνα
Ενήλικας
Ενήλικας


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 258 Ηλικία : 29

ΔημοσίευσηΘέμα: Κατή 2013.   Τρι Ιουλ 02 2013, 04:06

Δύο ομάδες, με ίδιες ερωτήσεις, με διαφορετική σειρά. 20 ερωτήσεις Σ/Λ με αρνητική βαθμολογία και δυνατότητα δικαιολόγησης της απάντησης:

- Για τα παιδιά με μητρική γλώσσα άλλη από τη σχολική, το ελληνικό σχολείο έχει ακολουθήσει πρακτικές ενσωμάτωσης τους στην κοινωνία.

- Το σημασιολογικό επίπεδο ανάλυσης της γλωσσικής επικοινωνίας αφορά τις γνώσεις μας για τις συμβάσεις επικοινωνίας.

- Τα δίγλωσσα παιδιά θα αντιμετωπίσουν προβλήματα μάθησης στο σχολείο.

- Η γλώσσα των νέων αποτελεί μια κοινωνιόλεκτο χωρίς παραλλαγές, ανεξάρτητα από τις περιστάσεις επικοινωνίας.

- Η επιστημονική περιγραφή της ελληνικής γλώσσας οφείλει να λαμβάνει υπόψιν κυρίως τα γραπτά κείμενα και λιγότερα τις καθημερινές συνομιλίες των ανθρώπων.

- Τα ιδιώματα της Θεσσαλίας είναι κοινωνικές ποικιλίες της ελληνικής γλώσσας.

- Κατά τη γλωσσολογία δεν μπορούμε να περιγράφουμε μία γλώσσα αγνοώντας τις πιο παλιές ιστορικές μορφές της (ιταλικά-> λατινικά).

- Για να κατανοήσουμε μία πρόταση (π.χ. "Νάτος πάλι!") δεν αρκεί να γνωρίζουμε το γλωσσικό σύστημα.

- Η κοινή νέα ελληνική είναι η ορθότερη ενδοχή της γλώσσας (κατά τη γλωσσολογία).
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cgi.di.uoa.gr/~std03188/
 
Γλώσσα, Κοινωνία και Νόηση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΤΕΑΠΗ Αθηνών :: Τμήμα Εκπαίδευσης & Αγωγής Στην Προσχολική Ηλικία Αθηνών :: Xρήσιμες πληροφορίες :: Θέματα εξετάσεων-
Μετάβαση σε: