ΦόρουμΑρχικήΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Irini
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 894 Ηλικία : 23

ΔημοσίευσηΘέμα: Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα   Πεμ Νοε 15 2012, 05:27

Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα

Η Χρυσή Αυγή και οι θεωρίες μίσους -που τόσο από ότι φαίνεται έχουν εμποτίσει την ελληνική κοινωνία- βρίσκονται πλέον παντού. Νηπιαγωγός από το Νυδρί της Λευκάδας κατηγορείται για αντεθνική διδασκαλία και μετακινήθηκε σε άλλο σχολείο μέχρι να ολοκληρωθεί η ένορκη διοικητική εξέταση που έχει διαταχθεί. Το θέμα ανέκυψε όταν γονείς αντέδρασαν στο γεγονός πως κατά τις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου η εκπαιδευτικός έβαλε στο ταμπλό της τάξης σημαίες που ζωγράφισαν οι μαθητές της τάξης ανάμεσά τους και η αλβανική.

Η καταγγελία των γονιών έγινε όχι μόνο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης η οποία διέταξε ΕΔΕ αλλά και στον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Αιτωλοακαρνανίας, Κώστα Μπαρμπαρούση.

Την δίωξη της νηπιαγωγού κατήγγειλε ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Σταύρος Πετράκης και μιλώντας στο newsit.gr υποστήριξε «με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο του Νυδρίου της Λευκάδας όπως και όλα τα ελληνικά δημόσια σχολεία προετοίμασαν τις εορταστικές τους εκδηλώσεις. Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος διαπολιτισμικής εκπαίδευσης η συνάδελφος νηπιαγωγός ανέθεσε στους μαθητές της να δημιουργήσουν ζωγραφιές με τη σημαία της πατρίδας τους. Μαθητές που είναι αλβανικής καταγωγής ζωγράφισαν την αλβανική σημαία και τα ελληνόπουλα ζωγράφισαν την ελληνική σημαία. Όπως γίνεται σε κάθε περίπτωση οι ζωγραφιές των παιδιών αναρτήθηκαν στο ταμπλό της τάξης.

Αυτό ενόχλησε κάποιους γονείς μαθητών που έστειλαν επιστολή στη Διεύθυνση Πρωτοβαθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας καταγγέλλοντας επί της ουσίας τη νηπιαγωγό για αντεθνική συμπεριφορά γιατί προβάλλει δράσεις που δε τονώνουν το εθνικό φρόνημα των μαθητών. Ταυτόχρονα κάποιοι γονείς έστειλαν επιστολή σε βουλευτή της Χρυσής Αυγής αναφέροντάς του το περιστατικό. Υπήρξε ανακοίνωση του πολιτικού αυτού κόμματος χωρίς να ξέρει επί της ουσίας τι έχει γίνει».

Πρόσθεσε μάλιστα πως οι ακραίες λογικές δεν έχουν θέση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο το οποίο έχει ως στόχο να αναδεικνύει την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την πολυπολιτισμικότητα. Αρχές που δεν έχουν να κάνουν ούτε με τη ξενοφοβία, ούτε με το ρατσισμό.

Η ανακοίνωση της Χρυσής Αυγής

«Είναι θλιβερό εκπαιδευτικοί να αναρτούν ιταλικές και αλβανικές σημαίες σε νηπιαγωγείο, την ημέρα που η Ελλάς εορτάζει το "ΟΧΙ" και τη νίκη ενάντια σε Ιταλούς και Αλβανούς. Τέτοιου είδους ανιστόρητη και ανθελληνική προπαγάνδα σε Ελληνόπουλα πέντε ετών είναι καταδικαστέα από όλους».



Τι απαντάει η νηπιαγωγός που διώκεται για "αντεθνική δράση"

Ανάστατωση και πλήθος ερωτηματικών έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα η είδηση πως έχει διαταχθεί ΕΔΕ για μια νηπιαγωγό στο Νυδρί Λευκάδας που κατηγορείται από γονείς για αντεθνική διδασκαλία.

Στο θέμα που ανέκυψε με την υποτιθέμενη αντεθνική της στάση αναφέρεται η επιστολή-υπόμνημα που έστειλε η νηπιαγωγός στη ΔΟΕ. Διαβάστε αναλυτικά την απάντηση της νηπιαγωγού.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ:


1) Δ.Σ. ΔΟΕ
ΑΘΗΝΑ
2) ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
ΚΟΙΝ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΕ ΠΟΥ ΔΙΕΤΑΞΕ Ο Δ/ΝΤΗΣ Π.Ε. ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Είμαι μόνιμη συνάδελφος ( με χρόνια) και υπηρετώ στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για πρώτη χρονιά φέτος ύστερα από τη μετάθεσή μου από το ΠΥΣΠΕ Ευβοίας.
Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να διαφωτίσω όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία και να ενημερώσω παράλληλα τα συνδικαλιστικά μου όργανα για τα πραγματικά περιστατικά που έλαβαν χώρα από 18/10 μέχρι και σήμερα στο σχολείο που εργάζομαι.

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά Αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ης Οκτωβρίου). Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, powerpoint που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ». Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη.
Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι’ αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής. Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν, ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι.
Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο. Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών. Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών. Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες , χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς .
Παρόλα αυτά, πληροφορούμε ότι κάποιος «ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω) και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό»! Διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.
Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει. (υπάρχει καταγραφή βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής.
Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.
Πληροφορούμε, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.
Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι’ αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε.
Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κα Κοσμετάτου Ελένη στις 30 Οκτωβρίου για να την ενημερώσω για την εξέλιξη του θέματος.
Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει –με πολλές ανακρίβειες- τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ), αλλά ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί το σχετικό έγγραφο.
Επίσης να αναφέρω ότι για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος έλαβα υπόψη μου το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, την μεθοδολογία και τις ενδεικτικές διαθεματικές δραστηριότητες που ορίζονται στον Οδηγό της Νηπιαγωγού, σύγχρονη βιβλιογραφία, άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά για το Νηπιαγωγείο, επιμορφώσεις Σχολικών Συμβούλων και πιο αναλυτικά:
1) ΔΕΠΠΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2002
Βασικές αρχές του ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο Σελ.2 …προκειμένου δε να είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και αποτελεσματικό για όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα πρέπει:
-να παρέχει ευκαιρίες για τη στήριξη της πολιτισμικής ταυτότητας και της γλώσσας όλων των παιδιών
- να βασίζεται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες και να συνδέει τη γνώση με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο
- να δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύσσουν και να εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα με πολλούς τρόπους, όπως με το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη γραφή,…
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση σελ 17-18
Περιεχόμενο/ενδεικτικές διαθεματικές δραστηριότητες
Παροτρύνονται να αποδέχονται ανθρώπους με διαφορετικές γλωσσικές, πολιτιστικές ή θρησκευτικές καταβολές, να συνεργάζονται και να οικοδομούν δεσμούς φιλίας μαζί τους.
2) άρθρα : α) άρθρο « ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» για σχετικές δραστηριότητες με σημαίες στο περιοδικό ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ της Γεωργίας Μουντζούρη β) άρθρο της Νικολούδη Φυλλιώς από το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ με θέμα «Σημαία» ένα σύμβολο, το οποίο, με αφορμή την Εθνική Επέτειο, μπορούμε να το προσεγγίσουμε Διαθεματικά, τονίζοντας τη διαπολιτισμική του διάσταση.
3) Οδηγός Νηπιαγωγού
Α) Στον οδηγό της Νηπιαγωγού κεφάλαιο 13, οι γιορτές στο Νηπιαγωγείο σελ. 363 αναφέρει… όταν στην τάξη υπάρχουν παιδιά από άλλα πολιτισμικά περιβάλλοντα, η γιορτή είναι επιβεβλημένο να παίρνει διαπολιτισμικό χαρακτήρα.
Β) Κεφάλαιο 2, ΕΠΙΔΙΩΚΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ σελ.35-36 … Όταν στην τάξη φοιτούν παιδιά από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα-φαινόμενο που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα- η εκπ/κός θα πρέπει… να δείχνει σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε παιδιού όταν αναγνωρίζει, αποδέχεται και σέβεται την πολιτισμική του ταυτότητα και τη γλώσσα του…Αυτό σημαίνει ότι του επιτρέπει να τοποθετηθεί απέναντι στους άλλους αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές του και ότι του τονώνει το αίσθημα αυτοεκτίμησης και υπερηφάνειας για την προσωπική του ιστορία, γνωρίζοντας ότι η μη αποδοχή της ταυτότητας των παιδιών δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στη μάθηση…σε αυτή την προοπτική, στις περιπτώσεις των παιδιών που δεν έχουν ως πρώτη γλώσσα την Ελληνική, φροντίζει ώστε η γλώσσα που μιλούν στην οικογένεια τους να ακούγεται και να αναγνωρίζεται μέσα στη τάξη…
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Η σημασία του σχεδιασμού και της οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος
Σελ 61 ενδεικτική αφίσα που η δασκάλα υποδέχεται στο σχολείο παιδιά που μιλούν διαφορετικές γλώσσες λέγοντας καλημέρα σε όλες τις γλώσσες
4) Ο τρόπος που προσέγγισα το θέμα της εθνικής γιορτής είναι σύμφωνα με τις γνώσεις που αποκόμισα από τις επιμορφώσεις για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που πραγματοποίησε η Σχολική Σύμβουλος στον νομό Ευβοίας που υπηρετούσα τα 4 προηγούμενα χρόνια
5) βιβλία σχετικά με δραστηριότητες κατάλληλες για το νηπιαγωγείο που έχω διαβάσει: Α) ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-σχέδια εργασίας για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο των ΚΑΝΤΖΟΥ ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΠΤΥΧΟ Β) Καταπολεμώντας τις προκαταλήψεις- παιδαγωγικά εργαλεία, μετάφραση από Αναστασία Χουντουμάδη και Ευγενία Μόρφη
Επειδή θεωρώ ότι λειτούργησα μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού μου προγράμματος, της επιστημονικής ενημέρωσης που έχω μέχρι τώρα ασκώντας το εκπαιδευτικό μου καθήκον με δημοκρατικό και παιδαγωγικό αίσθημα ευθύνης, μένοντας έξω από αυτές τις μεθοδεύσεις και αξίες που θέλουν ορισμένοι να επιβάλλουν στην εκπαίδευση και προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια γεγονότα που μας προσβάλλουν ως εκπαιδευτικούς,
Ζητώ τη συμπαράσταση της ΔΟΕ και της εκπαιδευτικής κοινότητας του νησιού μου.
ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ: (1)
Ανώνυμη αναφορά στη Χ.Α.

Ασπασία – Μάρθα Καρτέρη
ΠΕ 60 Νηπιαγωγός
1ου Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας



Τι έχετε να πείτε;...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
asimeniasfika
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 465 Ηλικία : 25

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα   Παρ Νοε 16 2012, 03:38

Είναι πρωτοφανές ότι φτάσαμε σε μία εποχή όπου ως εκπαιδευτικοί θα δεχόμαστε τα πυρά εθνικιστών γιατί θέλουμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά με ιδανικά την πανανθρώπινη ειρήνη και τη φιλία μεταξύ των λαών. Θέλουν να μας αναγκάσουν να κάνουμε τα παιδιά πολεμοχαρή και φανατισμένα, για να μεγαλώσουν και να γίνουν εχθροί μεταξύ τους, όπως είναι εχθροί σήμερα πολλοί λαοί στα Βαλκάνια, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να κυκλοφορήσει ένας αλλοεθνής σε μία χώρα.

Η νηπιαγωγός έχει την αλληλεγγύη πολλών εκπαιδευτικών, θα έπρεπε όμως να έχει άμεση αλληλεγγύη από τη διεύθυνση εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται και από τον υπουργό Παιδείας. Το θέμα είναι το εξής: φταίνε μόνο οι εθνικιστές γονείς ή δημοτικοί σύμβουλοι, που παρεμποδίζουν το έργο μας ή μήπως και η επίσημη κυβέρνηση, που δεν υπερασπίζεται τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους νόμους και το ίδιο το σύνταγμα της χώρας; Μήπως οι υπεράνω πάσης υποψίας μας έχουν αφήσει στο έλεος των φανατικών στοιχείων;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Irini
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 894 Ηλικία : 23

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα   Παρ Νοε 16 2012, 07:56

Επιστολή συνέταξαν και οι γονείς των μαθητών του Νηπιαγωγείου:

"Εμείς οι γονείς του 1ου Νηπιαγωγείου Νυδρίου Λευκάδας που γεννηθήκαμε και ζούμε μόνιμα στο νησί μας και τα παιδιά μας από την προσχολική αγωγή έως το Λύκειο στηρίζουμε τα σχολεία του τόπου μας και όχι κάποια κολέγια, νοιώθουμε αμήχανοι από την διαστρέβλωση των γεγονότων σχετικά με την εθνική Εορτή της 28ης Οκτωβρίου και την αψυχολόγητη ενέργεια του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευση Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ (για τυχόν τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος για όσα αναφέρονται σε ανώνυμη επιστολή δήθεν… γονέα), όπου μετακινεί τις δύο νηπιαγωγούς από το σχολείο μας χωρίς να υπάρχει κάποιος λόγος εκτός και εάν συμφωνεί με τα όσα ψευδή αναφέρονται στην επίδικη επιστολή.
Μας εκπλήσσει επίσης το γεγονός της βιασύνης του κ. Δ/ντή Π.Ε.Λευκάδας να προχωρήσει βεβιασμένα σε μια τέτοια επώδυνη για την τοπική κοινωνία του Νυδρίου, διοικητική πράξη, χωρίς να υπολογίσει τη ζημιά που γίνεται στις τρυφερές ηλικίες των παιδιών μας, χωρίς την έκφραση παιδαγωγικής άποψης των ειδικών, χωρίς να έχει ενημερωθεί πληρέστερα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ιονίων νήσων καθώς και η υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα αλλάζοντας την παιδαγωγική σχέση των παιδιών μας με τις δασκάλες τους για το καπρίτσιο ενός δήθεν γνωστού-άγνωστου γονέα.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ρωτήσουμε εάν με αυτές τις πρακτικές ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου και σε κάθε εθνική ή άλλη επέτειο που κάποιος ανώνυμος εξωθεσμικός θα διαφωνεί με τα χρώματα ή τα τραγούδια που θα χρησιμοποιούν τα νήπια εμείς θα πρέπει να μπαίνουμε στο μαρτύριο της σταγόνας δηλαδή αλλαγής των εκπαιδευτικών!
Πώς αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί πλέον από το υπουργείο;
Γιατί πρέπει οι γονείς και το σχολείο να υποταχθούν σε κάποια ή κάποιες μονεταριστικές αντιλήψεις και μόνο; Ποιος τότε ο ρόλος της αγωγής που πρέπει να δίδει το Νηπιαγωγείο; Από ποιους κανόνες και διεθνής αποφάσεις προκύπτει ότι το σχολείο και μάλιστα σε αυτήν την ηλικία πρέπει να διαχωρίζει τα παιδιά από την καταγωγή τους κ.λ.π..
Ποιος θα μας ενημερώσει για το τι ισχύει παιδαγωγικά σε αυτή την περίπτωση; Ο κ. Σάντας έχει ενημερωθεί αρμοδίως για τα ισχύοντα; Τι έχει να πει η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείο παιδείας;
Για την υπόθεση νοιώθουμε την ανάγκη να επισημάνουμε συνοπτικά ότι η γιορτή έγινε και για τα δύο τμήματα μαζί στην μία αίθουσα. Η πόρτα δεν ήταν κλειδωμένη για την αίθουσα που λέει ο ευαίσθητος και Ελληναράς δήθεν γονέας, ότι υπήρχε αναρτημένη σημαία άλλου κράτους! Στις φωτογραφίες, που δίνομε στην δημοσιότητα φαίνεται ότι το σκηνικό της ειρήνης (μάλλον άγνωστα σύμβολα είναι για μερικούς) ίσως να επιθυμούσαν σύμβολα που παραπέμπουν στους χθεσινούς και σημερινούς κατακτητές της χώρας μας…
Μέχρι τώρα δεν τις είχαμε δώσει στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες διότι αυτές τραβήχτηκαν για ενθύμιο των παιδιών μας και όχι να αποδείξουμε σε κάποιους ότι είμαστε Έλληνες! Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε τις δασκάλες των παιδιών μας στους λύκους να τις κατασπαράξουν. Γι’ αυτό να ξέρει όλος αυτός ο..........εσμός ότι έχουν προκαλέσει το δημοκρατικό αίσθημα της μαρτυρικής Λευκάδας.
Για όλους τους λόγους αυτούς απαιτούμε από τον Δ/ντή Π/θμιας Εκπ/σης Λευκάδας να μας ενημερώσει πλήρως για την υπόθεση και να σταματήσει κάθε δίωξη των εκπαιδευτικών.
Ζητούμε από τη σχολική σύμβουλο ενημέρωση για το τι ισχύει και εάν οι αιτιάσεις της αμφίσημης επιστολής παιδαγωγικά ευσταθούν.
Καλούμε το Υπουργείο παιδείας να παρέμβει καταλυτικά προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολείων μας για να επανέρθει η ηρεμία στη περιοχή μας και ορισμένοι να καταλάβουν ότι το σχολείο έχει παιδαγωγικούς κανόνες και όλα τα παιδιά είναι ίσα μεταξύ τους.
Η διατήρηση του θέματα αυτού εκτός ότι εκθέτει ακόμα περισσότερο τη διοίκηση της εκπαίδευσης διατηρεί ένα διαλυτικό κλίμα στο σχολείο μας και στην κοινότητα του Νυδρίου.
Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. Λευκάδας και η ΔΟΕ οφείλουν να παρέμβουν αποφασιστικά, όπως και ο Δήμος μας και όλοι οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί φορείς του τόπου για να σταματήσουν τέτοιου είδους αντιλήψεις που δηλητηριάζουν την κοινωνία μας.

Νυδρί, 14 Νοεμβρίου 2012
Οι γονείς"
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Irini
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 894 Ηλικία : 23

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα   Κυρ Νοε 18 2012, 16:24

Πραγματικά, έχω μείνει άφωνη με αυτά που ακούω και διαβάζω τον τελευταίο καιρό, όσον αφορά τις δράσεις της Χρυσής Αυγής σχετικά με τα αλλοδαπά παιδιά στα Νηπιαγωγεία της χώρας μας, που ζητά λίστες με ονόματα και διευθύνσεις των αλλοδαπών μαθητών, και αυτό το συμβάν με τη νηπιαγωγό στη Λευκάδα, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι υπάρχουν άνθρωποι τόσο στενόμυαλοι. Άνθρωποι που επεμβαίνουν στο έργο μιας εκπαιδευτικού, η οποία ακολουθεί, στο κάτω-κάτω, οδηγίες που έχουν δοθεί από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, για να επιβάλλουν τις ρατσιστικές και αναχρονιστικές τους απόψεις. Άνθρωποι, οι οποίοι θεωρούν τους εαυτούς τους υπεύθυνους, ίσως, να "αποκαταστήσουν" στα σχολεία, και όχι μόνο, τον "χαμένο εθνικισμό" και να τα "καθαρίσουν" από κάθε είδους "αλλοεθνές ον". Δεν γίνεται να επιτρέπουμε τέτοιου είδους γεγονότα, ως κοινωνία, ενώ διαφωνούμε στην πλειοψηφία! Συμφωνώ με όσους λένε να πάρουν θέση τα Πανεπιστήμια. Είναι απλά ανεπίτρεπτο να υποτασσόμαστε στα καπρίτσια λίγων, που έχουν και άδικο.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
asimeniasfika
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 465 Ηλικία : 25

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα   Τρι Νοε 20 2012, 10:16

Ευτυχώς, πήρε τελικά θέση και η σχολή.

Το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Πανεπιστημίου Αθηνών υιοθέτησε ομόφωνα, σε έκτακτη γενική του συνέλευση, το παρακάτω κείμενο:

Οι διδάσκοντες του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών πληροφορηθήκαμε με οργή τον πειθαρχικό έλεγχο που ασκήθηκε σε βάρος νηπιαγωγού στο Νυδρί Λευκάδας μετά από καταγγελία εξωθεσμικών παραγόντων και της Χρυσής Αυγής. Καταδικάζουμε τη σπουδή των εκπαιδευτικών αρχών να υιοθετήσουν τέτοιου τύπου αυθαίρετες παρεμβάσεις οι οποίες υπονομεύουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να ασκήσουν το παιδαγωγικό τους έργο. Ως δάσκαλοι των εκπαιδευτικών αλλά και ως δημοκρατικοί πολίτες φροντίζουμε με τα μαθήματα και την επιστημονική μας δράση να προάγουμε τις αρχές ενός σχολείου ανοιχτού που αντιμάχεται την ξενοφοβία και τον ρατσισμό και προωθεί τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ισότητα του συνόλου των παιδιών. Οι αρχές αυτές διέπουν άλλωστε και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης όπως αναγνώρισε και το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνοντας μέτρα για την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας στο σχολείο και κατακρίνοντας την εξωθεσμική παρέμβαση στο έργο της νηπιαγωγού. Το σχολείο πρέπει να παραμείνει χώρος, όπου καλλιεργείται το δημοκρατικό φρόνημα και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να ασκούν το εκπαιδευτικό τους έργο, χωρίς λογοκρισία και εκφοβισμούς. Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς χρειάζεται να προστατεύσουμε όχι μόνο την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά την ίδια την ύπαρξη της δημοκρατίας.
Βασίλης Τσελφές
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Διώκεται νηπιαγωγός στη Λευκάδα για αντεθνική προπαγάνδα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΤΕΑΠΗ Αθηνών :: Το στέκι μας! :: Εκπαίδευση, Παιδεία-
Μετάβαση σε: