ΦόρουμΑρχικήΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Χριστίνα
Ενήλικας
Ενήλικας


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 258 Ηλικία : 29

ΔημοσίευσηΘέμα: Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ   Τετ Ιουν 26 2013, 11:51

Θέματα Βασιλοπούλου... 30 Σ/Λ, 20 πολλαπλής (απο 1 η κάθε ερώτηση) και 6 ανάπτυξης, να γράψουμε τις 5.
Οι ερωτήσεις ανάπτυξης:
1. Ποια είναι τα σημεία σύγκλισης των ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων.
2. Τι μάθατε για την παρατήρηση/ερωτηματολόγιο/συνέντευξη/ανάλυση περιεχομένου, ιστορική έρευνα, μέσα από την εμπλοκή σας στην ερευνητική διαδικασία;
3. Αναφέρετε τρεις παράγοντες που διαταράσουν την παρατήρηση.
4. Περιγράψτε δύο διαφορετικά είδη συνέντευξης, εστιάζοντας στις διαφορές τους.
6. α) Με ποιον τρόπο η αναλογική μέτρηση της ηλικίας μπορεί να μετατραπεί σε διατακτική;
6. β) Ποια λάθη βρίσκετε στη διατύπωση των παρακάτω ερωτήσεων:
*Αφιερώνετε αρκετό χρόνο στα παιδιά σας;*
*Πιστεύετε ότι η χρηματοδότηση για την παιδεία θα πρέπει να αυξηθεί και ότι θα πρέπει να μπουν περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα;*

Ξεχνάω την 5. που ήταν και μία από αυτές που έγραψα πανάθεμά με... Αυτά... Οι ερωτήσεις έπιαναν απο 10% η κάθε μία.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cgi.di.uoa.gr/~std03188/
Irini
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 894 Ηλικία : 23

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ   Τρι Ιουλ 30 2013, 05:43

Εγώ ήμουν σε άλλη ομάδα της Βασιλοπούλου, και οι ερωτήσεις ανάπτυξης ήταν οι εξής:

1. Να αναφέρουμε 3 προβλήματα μέτρησης των κοινωνικών φαινομένων.
2. Τι μάθατε για την παρατήρηση/ερωτηματολόγιο/συνέντευξη/ανάλυση περιεχομένου, ιστορική έρευνα, μέσα από την εμπλοκή σας στην ερευνητική διαδικασία;
3. Ποιοι είναι οι κανόνες δεοντολογίας. Δώστε ένα παράδειγμα παράβασης.
4. α) Με ποιον τρόπο η αναλογική μέτρηση του χρόνου μπορεί να μετατρταπεί σε κλίμακα;
   β) Να βρούμε τα λάθη σε 2 προτάσεις που μας δίνονταν.
5. Ποιες οι διαφορές της συστηματικής παρατήρησης και της συμμετοχικής παρατήρησης.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
GeorgiaS
Νήπιο
Νήπιο


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 11

ΔημοσίευσηΘέμα: Θέματα Μεθοδολογίας της Έρευνας- Κούρτη   Κυρ Σεπ 28 2014, 03:12

Ανάπτυξης: 1. Βασικά στοιχεία μελέτης περίπτωσης. 2. Χαρακτηριστικά νατουραλιστικής έρευνας. 3. Επιστημονική ταπεινοφροσύνη.
Σωστό- Λάθος: 1. Δειγματολειψία χιονοστιβάδας: κάθε μονάδα πληθυσμού και κάθε συνδυασμός μονάδας έχει την ίδια πιθανότητα να επιλεγεί στο δείγμα.
2. Ανεξάρτητα από την μέθοδο που εφαρμόζεται, ο στόχος κάθε κοινωνικής έρευνας είναι η σύνδεση του εμπειρικού υλικού με τις θεωρητικές έννοιες.
3. Λέξη μικρότερη της μονάδας καταγράφεται στην αναλυτική προσέγγιση.
4. Η αναλυτική προσέγγιση είναι η βασικότερη μέθοδος της κοινωνικής ανθρωπολογίας.
5. Η ποσοτική έρευνα δεν προϋποθέτει την ύπαρξη συγκεκριμένης θεωρίας όπου συνάγονται συγκεκριμένες υποθέσεις.
6. Το πρώτο βήμα στην δειγματοληπτική διαδικασία είναι ο προσδιορισμός του πληθυσμού.
7. Οι θεωρίες που εμπνέονται από ερμηνευτική παράδοση απορρίπτουν την ύπαρξη ανεξάρτητης αντικειμενικής κοινωνικής δομής.
8. Στην θετικιστική παράδοση το λεκτικό περιεχόμενο είναι το υλικό της κοινωνικής ανάλυσης.
9. Comte+ ολική μεγάλη θεωρία. Υποστήριξε καθιέρωση γενικών κανόνων κοινωνικής ζωής με δυνατότητα να δοθούν εξηγήσεις για οποιαδήποτε εμπειρικά κοινωνικά δεδομένα.
10. Η θεωρία συμβολικής αλληλεπίδρασης εντάσσεται στην εθνομεθοδολογική παράδοση.
11. Buckingham: η θεωρία που νοθετούν οι επιστήμονες για το αντικείμενο μελέτης καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο το προσλαμβάνουν.
12. Στο χώρο της κοινωνιολογίας η θετικιστική συνδέεται με τον Durkeim.

Επιλογής: 1. Η προσπάθεια θεωρητικής ενοποίησης ατομικού και συλλογικού επιπέδου ανάλυσης είναι φανερή στις: θετικιστικές,, ερμηνευτικές ή συναρθρωτικές
2. Εγκυρότητα περιεχομένου. (επιλογές για τον ορισμό αυτής)
3. Ο ερμηνευτής επιλέγει περιπτώσεις χαρακτηριστικού θέματος που ερευνά: διαθέσιμο, σκόπιμη δειγματοληψία, δειγματοληψία ανάλυσης ή χιονοστιβάδα.
4. Comte: θετικισμός ή φαινομενολογική προσέγγιση
5. Η ανάλυση περιεχομένου καθιερώθηκε από τον .....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
meropi
Νήπιο
Νήπιο


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 4 Ηλικία : 22

ΔημοσίευσηΘέμα: μεθεδολογια 1+2   Κυρ Φεβ 08 2015, 02:26

εβαλε... σωστο-λαθος
πολλαπλης
αναπτυξης 1. μια ερωτηση για την ερευνητικη προσεγγιση
2. μια ερωτηση για την θετιστικες προσεγγιση
ορισμους ( εθνομεθοδολογια ,εγκυροτητα ,δειγματοληψια χιονοστιβαδας, αναλυση περιοεχομενου και 2-3 ακομα)
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΤΕΑΠΗ Αθηνών :: Τμήμα Εκπαίδευσης & Αγωγής Στην Προσχολική Ηλικία Αθηνών :: Xρήσιμες πληροφορίες :: Θέματα εξετάσεων-
Μετάβαση σε: