ΦόρουμΑρχικήΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Eκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο Νηπιαγωγείο

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Χριστίνα
Ενήλικας
Ενήλικας


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 260 Ηλικία : 29

ΔημοσίευσηΘέμα: Eκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο Νηπιαγωγείο    Τετ Μαρ 26 2014, 11:24

Δεν έχουν και πολύ νόημα τα παλιά θέματα σε αυτό το μάθημα, μιας και η Σφυρόερα έχει πει ότι κάθε χρονιά βάζει κρίσιμα συμβάντα από την προηγούμενη. Τέλος πάντων, υπήρχαν 4 κρίσιμα συμβάντα, από τα οποία έπρεπε να διαλέξουμε τα δύο και να τα σχολιάσουμε.
Στο πρώτο:
Η νηπιαγωγός έδινε ένα μοτίβο στα παιδιά "ήλιος-φεγγάρι-ήλιος-φεγγάρι-...", ένα άλλο "ήλιος-ήλιος-φεγγάρι-..." , και ακόμα ένα "ήλιος-φεγγάρι-φεγγάρι-..." και τα παιδιά έπρεπε να συνεχίσουν τα μοτίβα με την ίδια σειρά, μέχρι να γεμίσουν τη γραμμή, τονίζοντάς τους να προσέξουν να ζωγραφίσουν με διαφορετικό χρώμα τους ήλιους από τα φεγγάρια. Επίσης, τους είπε πως όποιος τα κάνει σωστά θα πάρει δύο αυτοκόλλητα, όποιος κάνει λίγα λάθη θα πάρει ένα αυτοκόλλητο, και όποιος κάνει πολλά λάθη, δε θα πάρει κανένα.
Στο δεύτερο:
Η νηπιαγωγός χώρισε τα παιδιά σε ομάδες και η κάθε ομάδα είχε από ένα γράμμα, με το οποίο έπρεπε να σκεφτούν λέξεις και να τις ζωγραφίσουν σε ένα χαρτί. Η ομάδα που είχε το Δδ δεν έκανε τίποτα. Η νηπιαγωγός πήγε και ζήτησε από τα παιδιά να σκεφτούν μία λέξη από Δ και να την ζωγραφίσουν. Ακολουθεί ο διάλογος:
Π: Το βρήκα! Δευτέρα!
Ν: Και πώς θα ζωγραφίσεις τη Δευτέρα;
Π: Θα την γράψω. (και πήγε να πάρει το ταμπελάκι με την ημέρα Δευτέρα για να το αντιγράψει). Ένα άλλο παιδί, της ίδιας ομάδας, έγραψε τη μέρα Πέμπτη. Όταν η νηπιαγωγός το είδε του είπε: "Η Πέμπτη δεν ξεκινάει από Δ. Ζωγράφισε ένα δελφίνι.".
Στο τρίτο:
Η νηπιαγωγός διαβάζει ένα παραμύθι στα παιδιά. Τους κάνει ερωτήσεις:
Ν: Τι βλέπετε εδώ;
Π: Ψάρι.
Ν: Ψάρια... Τα αδέσποτα γατιά βρίσκουν μόνα τους να φάνε ή τα ταΐζουν κάποιοι;
Π: Μόνα τους.
Ν: Και ο γάτος της ιστορίας μας;
Π: Τον ταΐζουν.
Ν: Εδώ τρώνε σαλάτα. Τι έχει η σαλάτα; Λα...
Π: Λαχανικά!
Ν: Και τα λαχανικά τι έχουν; Βι...
Π: Βιταμίνες.
Ν: Γιατί η γάτα είναι παχιά;
Π: Γιατί περιμένει γατάκι.
Ν: Όχι.
Π: Γιατί τρώει πολλά αυγά.
Ν: Όχι. Ποιανού είναι η γάτα;
Π: Τρώει πολύ ψωμί!
Ν: Σωστά! Είναι του φούρναρη η γάτα. Δεν πρέπει να τρώμε πολλά ψωμιά.
Και στο τέταρτο:
Η δασκάλα στην Α' Δημοτικού μοιράζει φωτοτυπίες με ρήματα όπου λείπει το τελευταίο γράμμα και τα παιδιά πρέπει να το συμπληρώσουν. Τους λέει ότι πρέπει να γράψουν το "ω" στα κενά. Γράφει τα ρήματα στον πίνακα και σηκώνει παιδιά να συμπληρώσουν τα κενά, ενώ οι άλλοι αντιγράφουν τις απαντήσεις στη φωτοτυπία. Ένα κοριτσάκι σηκώνεται στον πίνακα και γράφει "ο" στο "παίζ_". Η νηπιαγωγός της λέει "Μα καλά; Τι κάνουμε τόση ώρα; Ω γράφουμε, όχι Ο." Το κοριτσάκι σβήνει το "ο" και γράφει "ω" χωρίς παραπάνω συζήτηση.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Irini στις Πεμ Μαρ 27 2014, 11:09, 1 φορά (Λόγος της επεξεργασίας : Προσθήκη λεπτομερειών στα θέματα)
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://cgi.di.uoa.gr/~std03188/
-Katerina-
Νήπιο
Νήπιο


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 6 Ηλικία : 20

ΔημοσίευσηΘέμα: Εξετάσεις Φεβρουαρίου 2017   Τετ Φεβ 08 2017, 08:14

Εξετάσεις Φεβρουαρίου 2017

Υπήρχαν 3 θέματα-συμβάντα και έπρεπε να επιλέξουμε τα 2. Για κάθε συμβάν έπρεπε να απαντήσουμε σε 3 συγκεκριμένες ερωτήσεις και μας ζητήθηκε να μην ξεπεράσουμε τις 8 σειρές για να απαντήσουμε σε κάθε ερώτημα.

1. Το πρώτο ήταν το ίδιο συμβάν που περιέγραψε η Χριστίνα, με τα φεγγάρια και τους ήλιους. Επιπλέον μας ανέφεραν πως η δραστηριότητα διεξάγη αφού η νηπιαγωγός είχε διαβάσει στα παιδιά ένα παραμύθι που αφορούσε τη μέρα και τη νύχτα.
Ερωτήματα:
-Συμβάλλει η δραστηριότητα στην ενεργοποίηση της σκέψης;
-Πώς σχετίζεται με το παραμύθι για τη μέρα και τη νύχτα;
-Συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του παραμυθιού;

2. Το δεύτερο συμβάν ήταν ένα παιχνίδι προσποίησης στο οποίο συμμετείχαν 2 παιδιά (ένας ιατρός και ένας φαρμακοποιός) και μία φοιτήτρια στο ρόλο του ασθενή τους. Δεν θυμάμαι ακριβώς τους διαλόγους, όμως η εξέταση τους είχε.
Ερωτήματα:
-Ποιές γνώσεις των παιδιών εντοπίζουμε;
-Πώς θα σχολιάζατε το ρόλο της φοιτήτριας;
-Πώς θα διαμορφώνατε το χώρο μιας τάξης ώστε να ενισχύεται περισσότερο το παιχνίδι προσποίησης των παιδιών;

3. Το τρίτο συμβάν έλαβε χώρα στην Α' Δημοτικού την ώρα των μαθηματικών. Όπως και στο συμβάν 2, στην εξέταση υπήρχε αναλυτικά ο διάλογος και μπορούσες να βγάλεις συμπεράσματα αν είχες μελετήσει τη θεωρία για τη μάθηση και τα είδη ερωτήσεων. Για να σας δώσω μια ιδέα, θυμάμαι τα εξής: Η δασκάλα έκανε ερωτήσεις όπως: "πόσο κάνει 3+3", "Δεν το θυμάστε;", "Δεν πρόσεχες, ποιός θα μου πει;" και τους ζητούσε να επαναλαμβάνουν πράξεις εν χορώ. Επίσης, τους ζήτησε να γράψουν κάποιες πράξεις πολλές φορές στο τετράδιό τους και περνούσε να ελέγξει αν το έγραφαν σωστά. Όταν ένα παιδί είχε γράψει το 6 διαφορετικά, εκείνη έδειξε στον πίνακα πως ήθελε να το γράφουν. Στο βιβλίο απεικονίζονταν 6 μέλισσες και η δασκάλα ρωτούσε τα παιδιά πώς θα μπορούσαν να τις μοίραζαν (πχ σε 4 και 2). Στο συμβάν αναφέρεται πως γενικά τα παιδιά απαντούσαν βαριεστημένα και ότι η προσοχή των περισσότερων ήταν αλλού, δεν έδειχναν ενδιαφέρον.
Ερωτήματα:
-Ποιές πιστεύετε πως είναι οι πιθανές μαθησιακές επιδιώξεις της εκπαιδευτικού σε αυτή τη δραστηριότητα;
-Είναι η προσέγγισή της συμβατή με τις σύγχρονες παιδαγωγικές;
-Να σκεφτείτε μια άλλη δραστηριότητα με αντίστοιχες μαθησιακές επιδιώξεις που θα κέντριζε περισσότερο το ενδιαφέρον των παιδιών και θα οδηγούσε στην ενεργή συμμετοχή τους.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Eκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο Νηπιαγωγείο
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΤΕΑΠΗ Αθηνών :: Τμήμα Εκπαίδευσης & Αγωγής Στην Προσχολική Ηλικία Αθηνών :: Xρήσιμες πληροφορίες :: Θέματα εξετάσεων-
Μετάβαση σε: