ΦόρουμΑρχικήΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Νομοσχέδιο για την Παιδεία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Admin
Διαχειριστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 885 Ηλικία : 25

ΔημοσίευσηΘέμα: Νομοσχέδιο για την Παιδεία    Τρι Ιουλ 05 2011, 07:00

Η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου στα τέλη του Ιουλίου θα καταθέσει στην βουλή προς ψήφιση το νέο νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει σαρωτικές αλλαγές για την παιδεία.


Το νομοσχέδιο μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει:

Την επιβολή διδάκτρων που θα ξεκινά από τους φοιτητές που υπερβαίνουν τον χρόνο σπουδών.

Την επιβολή διδάκτρων σε αλλοδαπούς φοιτητές, αλλά και άτοκα δάνεια σε Ελληνες φοιτητές προπτυχιακού κύκλου.

Αλλάζει άρδην ο τρόπος διοίκησης των ΑΕΙ - ΤΕΙ αφού προστίθενται και εξωπανεπιστημιακοί.

Για την απόκτηση του πτυχίου θα απαιτείται εφεξής η γνώση μίας ξένης γλώσσας, η πιστοποίηση της οποίας θα καθορίζεται από τα Ιδρύματα.

Οσον αφορά τα συγγράμματα, από το ακαδημαϊκό έτος 2014-15 παύει η διανομή τους στους φοιτητές με δαπάνες του Δημοσίου.

Καταργείται στην πράξη το πανεπιστημιακό άσυλο με τις ευελιξίες που παρέχονται σε κάθε ίδρυμα.

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://teaph-athens.forumgreek.com
Admin
Διαχειριστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 885 Ηλικία : 25

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Νομοσχέδιο για την Παιδεία    Πεμ Αυγ 25 2011, 01:46

Υπερψηφίστηκε και επί των άρθρων, ο νέος νόμος-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχοντας επιτύχει επί της αρχής, μια πρωτοφανή για εκπαιδευτικό νόμο, συναίνεση 250 βουλευτών.

Η υπουργός Παιδείας όπως είχε υποσχεθεί, ανακοίνωσε τις αλλαγές βάσει των οποίων εξασφαλίστηκε η συμφωνία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στις οποίες, εκτός της ρητής κατάργησης των διατάξεων περί πανεπιστημιακού ασύλου και της αλλαγής του τρόπου εκλογής των πρυτάνεων, προστέθηκε και η απαγόρευση εκλογής του ίδιου πρύτανη για δεύτερη συνεχή θητεία στο ίδιο ίδρυμα.

Στην καταληκτική της ομιλία, η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου δήλωσε υπερήφανη για την σημερινή διαδικασία και για την μεγάλη πλειοψηφία που συγκέντρωσαν οι διατάξεις του νομοσχεδίου.

«Επειδή όλοι πιστεύουμε πως αλλάζοντας την παιδεία αλλάζουμε την Ελλάδα, και επειδή η συναίνεση δεν είναι τυχαίο γεγονός, εύχομαι αυτό να είναι η αρχή μιας πορείας για το επόμενο διάστημα σε όλα τα επίπεδα - και στην οικονομία» ανέφερε η υπουργός.

Η κ. Διαμαντοπούλου μάλιστα, σε αντίθεση με τον απαξιωτικό λόγο που κυριάρχησε σε πολλές τοποθετήσεις για τα ελληνικά ΑΕΙ, επεφύλαξε στο τέλος της διαδικασίας και έναν έπαινο για τα ελληνικά πανεπιστήμια.

«Μπορούμε να πούμε πως είμαστε υπερήφανοι για τους επιστήμονές μας. Αυτό το δυναμικό, λειτουργεί σε ένα χώρο με συστημικό πρόβλημα - και γι’ αυτό, ο νόμος του κράτους δεν είναι μικρές αλλαγές σε επιμέρους ζητήματα, αλλά πολύ βαθειά ανατροπή σε όλα τα επίπεδα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την συζήτηση στα άρθρα, δεν έλειψαν και οι κριτικές τοποθετήσεις βουλευτών της πλειοψηφίας, κυρίως για το ζήτημα της επιλογής των κοσμητόρων και της μη θέσπισης διδακτορικών για τα ΤΕΙ.

Ο Κώστας Καρτάλης, ο Σπύρος Βούγιας, η Χρύσα Αράπογλου και η Λούκα Κατσέλη, τάχθηκαν υπέρ της εκλογής των κοσμητόρων κατά το τελικό πρότυπο των πρυτάνεων και ο Οδυσσέας Βουδούρης τάχθηκε κατά του διορισμού της επιτροπής κρίσης καθηγητών από τον κοσμήτορα, «ειδικά αν είναι διορισμένος», θεωρώντας πως αυτό αφήνει περιθώρια χειραγώγησης της διαδικασίας.

Ο Γιάννης Αμοιρίδης, υπερασπίστηκε τους φοιτητές από τις πολλαπλές κατηγορίες που είχαν χρεωθεί από διάφορους βουλευτές, υποστηρίζοντας μάλιστα, (παρά την κατάργηση του θεσμού του ασύλου), πως «πρέπει να προστατεύσουμε το άσυλο σαν κόρη οφθαλμού, σαν έκφραση ελευθερίας και δημοκρατίας».

Αιχμές για δυσμενή μεταχείριση των ΤΕΙ έναντι των πανεπιστημίων, άφησαν ο Απόστολος Κακλαμάνης, ο Μιχάλης Παντούλας και ο Δημήτρης Κουσελάς.

«Το νέο μοντέλο της διοίκησης, υπαγορεύεται από αρχές που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα: Άνοιγμα στην κοινωνία, συγκεκριμένη και οργανωμένη λογοδοσία, επιλογή που γίνεται βάσει προσόντων, δεν υπάρχει η λογική της εκλογής.

Εισάγεται η λογική της προσωπικής ευθύνης, καθώς μέχρι τώρα είχαμε μόνον την συλλογική ευθύνη - και είναι πολύ εύκολο να κρυφτείς πίσω από μία γενική συνέλευση για να επιλέξεις επτά ανθρώπους.

Αυτά που αποφασίσαμε τελικά για τον πρύτανη, εν μέρει αλλάζουν αυτή τη λογική, αλλά παραμένουν όλες οι βασικές επιλογές που είπα πριν: Για τον πρύτανη γίνεται προκήρυξη, περιγράφονται τα προσόντα του, επιλέγονται οι άνθρωποι, ψηφίζονται και λογοδοτούν κάθε χρόνο».

Σε ό,τι αφορά τα ΤΕΙ, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως για να προχωρήσει η τρίτη βαθμίδα των μεταπτυχιακών (τα διδακτορικά), θα πρέπει πρώτα να ωριμάσει η δεύτερη. «Τα ΤΕΙ δεν είναι πανεπιστήμια, αλλά έχουν άλλους σκοπούς.

Είναι αδύνατον να οδηγηθούμε σε πραγματική απόδοση, αν ο στόχος μας είναι να κάνουμε το ένα ομοιότυπο του άλλου. Δεν πρέπει να συζητήσουμε για το πώς θα συνδεθούν τα ΤΕΙ με την τοπική ανάπτυξη π.χ. στον αγροτικό τομέα που είναι τόσο σημαντικός;

Από την ιχθυοκομία, μέχρι τους οινολόγους, θα πρέπει να συνεργαστούν με τους ανάλογους φορείς. Σε κανέναν δεν στοιχίζει να ζητήσει να πάρουν διδακτορικό.

Αυτό όμως θα σημαίνει πως αναβαθμίστηκαν;

Στις επιστημονικές δημοσιεύσεις έχουν μια πολύ μικρή πορεία, αρχίζουν όμως και μπαίνουν, δόθηκε ο δεύτερος κύκλος μεταπτυχιακών και πιστεύω ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στον τρίτο κύκλο, με σχετική ωρίμανση του δεύτερου».
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://teaph-athens.forumgreek.com
asimeniasfika
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 464 Ηλικία : 25

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Νομοσχέδιο για την Παιδεία    Δευ Οκτ 10 2011, 02:39

Ανοικτή εκδήλωση του Πανεπιστημίου για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση -Συμπεράσματα
http://www.uoa.gr/anakoinoseis-kai-ekdhloseis/ekdhloseis-hmerides-synedria/proboli-ekdilwshs/anoikti-ekdilwsh-toy-panepisthmioy-gia-th-tritoba8mia-ekpaideysh-symperasmata.html

Στις 6 Οκτωβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου μας ανοιχτή εκδήλωση με θέμα: «Η Πανεπιστημιακή Κοινότητα απέναντι στο νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας».

Συμμετείχαν όλοι οι φορείς του Πανεπιστημίου. Μίλησαν εκπρόσωποι των συλλόγων ΔΕΠ, του Διοικητικού Προσωπικού, του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ), του Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΕΔΙΠ), των μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών.

Εντυπωσιακή ήταν η καθολική, για πρώτη φορά σε ανοικτή εκδήλωση, συμμετοχή εκπροσώπων των φοιτητικών παρατάξεων αλλά και μελών των φοιτητικών συλλόγων. Αίσθηση προκάλεσε ο σεβασμός με τον οποίο οι φοιτητές αντιμετώπισαν την εκδήλωση και ο δυναμικός τρόπος που ως ομιλητές προέβαλαν τις θέσεις των.

Πέρα από τις επιμέρους προσεγγίσεις των εισηγητών η γενική θέση που διατυπώθηκε ήταν πως ο νόμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έναν μήνα μετά την ψήφισή του, παρουσιάζει ανυπέρβλητες δυσκολίες και αξεπέραστες δυσλειτουργίες που οδηγούν σε αδιέξοδο με δραματικά αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία και στον προσανατολισμό του πανεπιστημίου, γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη την ανάγκη να διεξαχθεί με την πανεπιστημιακή κοινότητα διάλογος τον οποίο το υπουργείο αρνήθηκε καθ’ όλη την κυοφορία του νόμου, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο νομικό πλαίσιο που θα συντελέσει ώστε το πανεπιστήμιο να ξεπεράσει τις αδυναμίες του και να πάει μπροστά, έτσι ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας στην οποία ανήκει.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JoGBb
Συντονιστής


Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 122

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Νομοσχέδιο για την Παιδεία    Δευ Οκτ 10 2011, 06:10

Το μόνο που έχω να πω είναι αίσχος πια...δηλαδή αυτή είναι η δωρεάν παιδεία στην Ελλάδα;;; Μπράβο, τι να πώ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Νομοσχέδιο για την Παιδεία
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
ΤΕΑΠΗ Αθηνών :: Το στέκι μας! :: Εκπαίδευση, Παιδεία-
Μετάβαση σε: