Στην Εισαγωγή στην Ψυχολογία τα θέματα έχουν την εξής μορφή: 12 ερωτήσεις να διαλέξουμε τις 10, οι οποίες είναι πολύ μικρές (4-5 σειρών) ανάπτυξης.
Μία κοπέλα επί πτυχίω μου έδωσε κάποια θέματα που τους είχε δώσει η καθηγήτριά της τότε ως παλιά. Αν όχι όλα, τα περισσότερα είναι στη φετινή ύλη, και πρέπει να είναι αρκετά κοντά στη μορφή που θα είναι και φέτος.
Α’ ομάδα
1. Ποιοι είναι οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν την αλλαγή των στάσεων;
2. Τι είναι η αυτοπραγμάτωση;
3. Τι είναι η κλασική εξαρτημένη μάθηση;
4. Τι θα ενδιέφερε περισσότερο τον αναπτυξιακό ψυχολόγο στη μελέτη της επιθετικής συμπεριφοράς; (Πότε πρωτοεμφανίστηκε, πώς αναπτύσσεται, διαφορετικά στους άνδρες και τις γυναίκες;)
5. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της παρατήρησης;
6. Ποιος ο ρόλος των μηχανισμών άμυνας;
7. Γιατί οι μαρτυρίες των αυτόπτων μαρτύρων μπορούν να μην είναι αξιόπιστες;
8. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να γενικευτούν τα αποτελέσματα μιας έρευνας;
9. Τι είναι οι νευροδιαβιβαστές και ποια η σημασία τους;
10. Τι είναι γνωστική ασυμφωνία και πώς θα μπορούσε να ερμηνεύσει την αλλαγή των στάσεων;
Β’ ομάδα
1. Πότε μια έρευνα είναι αξιόπιστη;
2. Τι είναι η συντελεστική μάθηση;
3. Πώς η αναγνωστική ασυμφωνία επηρεάζει την αλλαγή των στάσεων;
4. Ποια είναι τα μειονεκτήματα της συνέντευξης;
5. Πότε οι μηχανισμοί είναι συντελεστικοί τρόποι συμπεριφοράς;
6. Τι θα ενδιέφερε περισσότερο τον κοινωνικό ψυχολόγο στη μελέτη της επιθετικής συμπεριφοράς; (Πολιτισμικές επιδράσεις, το οικογενειακό περιβάλλον)
7. Το πλαίσιο αναφοράς πώς επηρεάζει την αντίληψη;
8. Τι είναι αμφίσημο σήμα και από τι επηρεάζεται η αντίληψή του;
9. Να περιγράψετε πώς γίνεται η μετάδοση των πληροφοριών μέσω του νευρικού συστήματος. (Κεντρομόλα νεύρα, νευροδιαβιβαστές)
10. Γιατί είναι σημαντική η κοινωνική μάθηση;
11. Τι είναι οι μηχανισμοί άμυνας;
12. Πότε μια έρευνα δεν θεωρείται αξιόπιστη; (Όταν θα επαναληφθεί το πείραμα και τα αποτελέσματα δεν θα είναι τα ίδια).
Θέματα εξετάσεων 2000-2001
1. Κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορούν να γενικευτούν τα αποτελέσματα μιας έρευνας;
2. Η παρατήρηση είναι μια μέθοδος συλλογής ερευνητικών δεδομένων. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της μεθόδου αυτής;
3. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ «αίσθησης» και «αντίληψης»; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την τελευταία;
4. Το σχήμα Ι3 σε μια σειρά αριθμών γίνεται αντιληπτό ως ο αριθμός 13 ενώ σε μια σειρά γραμμάτων ως το γράμμα Β. Τι είναι αυτό που επηρεάζει τη διαφορετική αντίληψη του ίδιου σχήματος στις δύο περιπτώσεις ;
5. Είναι η μνήμη μας (π.χ. για κάποιο γεγονός) απολύτως συνεπής και αξιόπιστη και γιατί;
6. Τι είναι «μηχανισμοί άμυνας» και πότε θεωρούνται προσαρμοστικοί τρόποι συμπεριφοράς;
7. Στις ανθρωπιστικές θεωρίες για τη προσωπικότητα, η έννοια της «αυτοπραγμάτωσης» θεωρείται βασική. Σε τι αναφέρεται η έννοια αυτή;
8. «Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία»: Σε τι στοχεύει το μήνυμα αυτό και με ποιο τρόπο επιχειρεί να το πετύχει;
Θέματα εξετάσεων 2003-2004
1. Περιέγραψε ένα δικό σου πείραμα αναφέροντας τις μεταβλητές που εμπλέκονται σε αυτό.
2. Μνήμη: α) Θεωρίες που έχουν διατυπωθεί για τη μνήμη.
β) Βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη.
3. Η θεωρία του Carl Jung και του Alfred Adler (από το φάκελο).